سؤالات متداول سؤالات متداول

1-چگونه می توانیم از منابع موجود در کتابخانه استفاده کنیم ؟

برای استفاده از منابع و خدمات کتابخانه می بابست ابتدا عضو کتابخانه شوید . برای اطلاع از شرایط عضویت به قسمت شرایط عضویت در سایت مراجعه فرمایید .

 

2- آیا امکان عضویت از طریق اینترنت وجود دارد؟

بلی ، شما می توانید عضویت را به صورت حضوری و از طریق پورتال در خواست نمایید. برای قطعی شدن عضویت، بایستی همراه با مدارک مورد نیاز به کتابخانه مراجعه نمایید .

 

3- آیا با کارت غدیر می توانم از مجموعه کتابخانه مرکزی کتاب به امانت بگیرم؟

استفاده از کارت غدیر در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد امکان پذیر نمی باشد.  

 

4- آیا نیازی به تمدید کارت عضویت در کتابخانه ی مرکزی می باشد؟

کارت عضویت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران تا پایان مدت زمان دانشجویی معتبر می باشد.

 

5- نحوه تمدید کتاب چگونه است ؟

در صورتی که کتاب مورد نظر رزرو نشده باشد، برای تمدید مجددد آن بایستی خود کتاب را نیز به همراه داشته باشید

 

توجه: برای تمدید کتاب تا آخرین روز بازگشت صورت می پذیرد. در ضمن در صورتی که کتاب رزرو باشد باید کتاب برگردانده شود.

6- نحوه ی تسویه حساب در کتابخانه مرکزی به چه صورت می باشد؟

7- نحوه ی جستجوی پایان نامه ها چگونه می باشد؟

برای جستجوی پایان نامه ها شما می توانید از طریق سایت کتابخانه مرکزی به آدرس

 http://lib.tums.ac.ir .... در قسمت جستجو در منابع کتابخانه در صفحه اول پایان نامه ها را انتخاب نمایید و جستجو نمایید. طرح های پژوهشی نیز در این بخش قابل بازیابی است.

 

8- نحوه ی رزرو کتاب چگونه می باشد؟

برای رزور کتاب، (بهصورت حضوری یا از طریق پورتال) امکان پذیزر است کاربران می توانند جهت اطلاع بیشتر به راهنمای رزرو کتاب مراجعه نمایند. در صورت حضور در کتابخانه، پس جستجوی کتاب و یادداشت نمودن شماره سریال کتاب به میز امانت مراجعه نمایید و کتاب مربوطه را رزرو نمایید.

 

9- کتابخانه چه ساعاتی باز می باشد؟

ساعات کار کتابخانه برای دانشجویان و مراجعین محترم به شرح زیر می باشد.

شنبه تا چهارشنبه

خدمات

تلفن

8- 16.30

بخش مرجع

88622733

14.45 – 8  

بخش پایان نامه ها

88622695

 

 

10- آیا امکان دسترسی سیستم وایرلس (اینترنت بی سیم) در کتابخانه مرکزی وجود دارد؟

بلی ، کاربران می توانند با استفاده از نوت بوک خود از سیستم وایرلس استفاده نمایند

 

11- آدرس و تلفن تماس کتابخانه را برای من ارسال نمایید .

تقاطع اتوبان همت و چمران، جنب بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پیراپزشکی، طبقه سوم

 

12- آیا کتابخانه به غیر از کتاب دارای منابع دیگری نیز می باشد؟

بلی ، کتابخانه علاوه بر کتاب، دارای نشریات ، پایان نامه، مواد سمعی بصری و مولتی مدیا می باشد.

 

13-   در کتابخانه از کدام رده بندی استفاده می شود ؟
چیدمان کتب براساس رده بندی پزشکی NLM می باشد
 

14- چگونه می توانم از منابع کتابخانه استفاده نمایم؟

منابع کتابخانه برای تمامی مراجعین قابل استفاده بوده و تنها امانت منابع مختص اعضای کتابخانه می باشد.

 

15- آیا امکان دانلود کتاب از سایت کتابخانه وجود دارد؟

طبق قوانین و مقررات کتابخانه (تا حدودی) امکان پذیر است

 

16- آیا امکان امانت گرفتن کتاب از طریق سایت کتابخانه وجود دارد؟

خیر. اعضا می توانند از طریق پورتال کتاب مورد نظر را رزرو نمایند و در اولین فرصت جهت امانت به کتابخانه مراجعه کنند

 

17- آیا تهیه کپی یا اسکن از منابع کتابخانه امکان پذیر است؟

بلی البته طبق ضوابط و با رعایت قوانین حمایت از حق مولف

 

18- چگونه می توان کتابی را که در بازار کمیاب است تهیه کرد؟

برای تهيه كتابهاي كمياب و يا ناياب با كتابفروش ها و كارگزاراني كه منحصرا در اين زمينه فعاليت مي نمايند و يا ناشر كتاب تماس بگيرد
 

19- آیا امکان ارسال یک نسخه از کتاب از طریق آدرس الکترونیکی یا آدرس پستی وجود دارد؟

طبق مقررات کتابخانه و با تایید مدیریت کتابخانه امکان پذیر است

 

20- آیا کتابخانه کلاس های آموزشی برگزار می نماید؟

بلی ، برای اطلاع از جدول کارگاهها به سایت کتابخانه مراجعه کنید

 

21- چگونه می توان از ترجمه شدن کتابی مطلع شد؟

جهت اطلاع از ترجمه شدن و يا در دست ترجمه بودن كتاب ها با خانه كتاب ايران تماس بگيريد

.www.ketab.ir

22- چگونه می توانم آدرس و تلفن تماس ناشری را پیدا کنم؟

شما مي توانيد به سايت خانه كتاب ايران مراجعه نماييد http://www.ketab.ir ) و مشخصات توصيفي و تحليلي كتاب از جمله ناشر آن را مشاهده نماييد .

23- آیا امکان جستجوی بانک مستندات به صورت آنلایم وجود دارد؟

بله. اين امكان از طريق لينك خدمات پيوسته در صفحه اصلي سايت فراهم است

 

24- کتابخانه چه پایگاههایی را مشترک است؟

با مراجعه به سایت کتابخانه http://lib.tums.ac.ir در بخش کتابخانه الکترونیک دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی امکان پذیر است

 

25- استاندارد ذخیره سازی اطلاعات کتابخانه چیست؟

ذخیره سازی اطلاعات کتابخانه بر طبق استاندارد مارک صورت می گیرد

 

26- آیا امکان اتصال له بانک کتابشناسی کتابخانه از طریق پروتکل z39.50 وجود دارد؟

بله . در صورتي كه نرم افزار محلي شما مجهز به z كلاينت باشد، مي توانيد با ثبت مشخصات z سرور كتابخانه ملي از امكانات پروتكل z39.50 بهره مند شويد .

 

27- آیا امکان تهیه ایزو از اطلاعات کتابشناختی از طریق سایت کتابخانه وجود دارد؟

بله. امكان تهيه خروجي ايزو و ذخيره آن از طريق سايت كتابخانه پس از انجام عمليات جستجو در بانك كتابشناسي فراهم است. به اين منظور پس از عمليات جستجو، در پنجره « ليست مدارك يافت شده» نتيجه مورد نظر را انتخاب كنيد. حال در پايين صفحه براي گزينه «انتخاب فرمت نتايج جستجو» فرمت ايزو (text) را انتخاب كنيد سپس كليد ذخيره و چاپ را كليك نماييد. در پايان مسير مورد نظر را تعيين كنيد تا عمليات ذخيره سازي فايل ايزو انجام شود. به منظور مشاهده جزئيات از اينجا كليك كنيد .

 


28- آيا افراد خارج از دانشگاه مي توانند از كتابخانه استفاده كنند؟

بلی، افراد خارج از دانشكده   مجاز به استفاده از كتاب ، مجله   و پايان نامه در سالن مطالعه هستند.  

 

29- چگونه   account جهت استفاده از منابع الکترونیکی تهيه كنيم؟

با مراجعه به سایت دانشگاه و تکمیل فرم درخواست account جهت استفاده از منابع الکترونیکی امکان پذیر است.

 

30- محققین و علاقمندان چگونه می توانند از کتابخانه مرکزی استفاده کنند؟

علاقه‌مندان خارج از كادر سازمان مي‌توانند با در دست داشتن معرفي‌نامه معتبر از مركز يا مؤسسه معرف خود در ساعات اداري رسمي كشور از شنبه تا چهارشنبه به كتابخانه مركزي سازمان واقع در مركز اطلاع‌رساني به آدرس تهران، اتوبان رسالت ، مجتمع امام خميني (ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي مراجعه نمايند.

 

31- آیا عضویت برای دانشجویان سایر دانشگاهها نیز امکان پذیر است؟

خیر.